SHOCKWAVE THERAPIE

DE SHOCKWAVE THERAPEUT

Schockwave therapie kan een uitkomst bieden bij een blessure waar u al wel voor in behandeling bent, maar waarbij volledig herstel nog is uitgebleven. Bijvoorbeeld bij een muis- of tennisarm, een vervelende schouder of knie of hielspoor. Shockwave is een effectieve behandelmethode bij verschillende chronische pijnklachten. Shockwave therapie kan op zichzelf ingezet worden maar zal meestal gecombineerd worden met reguliere fysiotherapie voor een optimaal resultaat.

De werking

Wanneer er bij langdurige klachten geen voortgang in herstel meer plaatsvindt van het pijnlijke weefsel, kan dit herstel door shockwave mogelijk weer opnieuw worden gestimuleerd. Onze shockwave therapeuten doen dit met de veilige mechanische prikkel van radiale shockwave. Het breekt kalkafzetttingen af en stimuleert de opname ervan. Omdat het herstel van het weefsel wordt gestimuleerd kunnen de pijnklachten afnemen.

Het uitgebreide verhaal vertellen we u graag bij ons in de praktijk. We laten dan ook even zien hoe de behandeling in z’n werk gaat.

De belangrijkste voordelen

• Na 4 tot 5 behandelingen geeft 80% van de patiënten aan duidelijk merkbare of volledige pijnvermindering te ervaren.
  • Een behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie. Het behandelt oorzaken in plaats van symptomen
  • Vaak al na enige dagen pijnverzachting en herstel van de beweeglijkheid.
  • Het geeft weinig bijwerkingen. Soms kan direct na een behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan.
  • Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken.

Denkt u dat u in aanmerking komt voor shocktherapie? Maak dan snel een afspraak.