FASCIATHERAPIE EN LITTEKENS

DE FASCIATHERAPEUTE

Fascia is het officiële woord voor de bindweefselvliezen die alle spieren, gewrichten, botten en organen omgeven. Deze vliezen vormen in het lichaam een geheel netwerk en zorgen ervoor dat alles met elkaar verbonden is. Maar niet alleen verbindt het; het zorgt er ook voor dat spieren en zenuwen soepel en zonder wrijving langs elkaar kunnen bewegen. Fascia bevatten spiervezels die door  een slechte conditie pijn kunnen veroorzaken. Ook kan door verklevingen in de fascia de beweeglijkheid beperkt zijn. Er zijn specifieke behandeltechnieken en oefeningen om de conditie van de fascia te verbeteren. De fasciatherapeut beheerst deze technieken.

Wat zijn oorzaken voor een slechte conditie van de fascia:

• Langdurige pijnklachten en bewegingsbeperking
  • Langdurige spanning en vermoeidheid
  • Verkleving na operatie

litteken

Via een speciale onderzoeksmethode kijkt de fasciatherapeut naar de relatie van uw klacht met eventueel andere (onopgemerkte) problemen. Na het onderzoek vindt er een inventarisatie van de problemen plaats en wordt een behandelstrategie uitgestippeld. Na iedere behandeling volgt er een test om te kijken wat de progressie is van de behandeling.

Janneke heeft zich middels opleidingen bekwaamd in onder andere fasciatherapie en de behandeling van littekens. Haar behandelmethode biedt soms weer perspectief voor met name langdurige klachtenbeelden. Inmiddels hebben diverse patiënten zich zeer tevreden geuit over haar behandeling en zijn er mooie resultaten behaald!

Facia